Tarieven
PSYCHOSOCIALE THERAPIE
MASSAGE THERAPIE
LICHAAMSGERICHTE THERAPIE
Alle prijzen zijn inclusief 21% btw. Psychosociale therapie, lichaamsgerichte psychotherapie en PGB begeleiding zijn vrijgesteld van btw.
De sessies kunnen bestaan uit een combinatie van verschillende therapievormen. Deze stellen we altijd samen op basis van jouw behoeften en hulpvraag.
Vergoeding zorgverzekering
GRIBit is een officieel erkende beroepspraktijk en is aangesloten bij beroepsvereniging NOAG onder registratienummer 5041-A-14011. Hierdoor kunnen de kosten voor psychosociale begeleiding worden vergoed vanuit de aanvullende verzekeringsmodule Alternatieve Geneeswijzen. Informeer hierover bij uw eigen zorgverzekeraar.
Vergoedingen Persoons-Gebonden Budget
Soms heb je voor langere tijd iemand nodig die niet alleen met je praat, maar ook helpt bij praktische zaken. Dit kan ondersteuning zijn bij het overzichtelijk houden van allerlei aspecten van het dagelijks leven. Situaties worden besproken en alles wordt weer op een rijtje gezet.
GRIBit staat geregistreerd bij Registerplein onder registratienummer 461052857.
Hierdoor kunnen de kosten van begeleiding vergoed worden via een PGB. Informeer hierover bij jouw eigen gemeente.
Betalingen
Voor betalingen voor psychosociale therapie ontvang je een factuur. Deze kun je na je betaling aan GRIBit indienen bij je zorgverzekering.
Betalingen voor lichaamsgerichte therapie worden direct afgerekend na de behandeling. Het is mogelijk om te pinnen of een betaalverzoek te ontvangen.
Mocht je verhinderd zijn voor de afspraak, dan zou het fijn zijn als je het zo snel mogelijk kunt laten weten. Een afspraak kan tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd of verplaatst. Bij annuleren of verplaatsen binnen 24 uur wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
Voorwaarden, privacy en geschillen
Op een traject zijn mijn privacy beleid en het WKKgz beleid van toepassing.
Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Mijn praktijk voldoet aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.
Klachtenfunctionaris
Het kan voorkomen dat je als cliënt van mijn praktijk een klacht hebt over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat ernaar uit dat je deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht je dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bied ik je aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Geschilleninstantie
Je bent vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door jou gewenste resultaat leidt – je te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten.
Met ingang van 1 januari 2018 is mijn praktijk bij een erkende geschilleninstantie aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG.
Contact
Wanneer je een klacht hebt, kun je contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen je informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.